Printfriendly

lørdag den 5. juli 2014

DIY - frk. Smilla - det sødeste pindsvin (m. dansk opskrift)

Ja, jeg har svært ved at skjule min begejstring og har glædet mig meget til at vise jer 'Frk. Smilla' - er hun ikke bare det sødeste ?!


Frk. Smilla

Hun er fundet hos Janet McMahon og jeg har fået lov til at lave en dansk version. 

Det er et hyggeligt lille projekt, som ikke tager lang tid at lave, men har du ikke hæklet i pelsgarn før, vil jeg lige give et par tips med på vejen.

Udfordringen med pelsgarn er nemlig at se og holde styr på maskeantallet.

Når der skiftes til pelsgarn, er det en god idé at hækle fra vrangsiden, dvs. vend arbejdet ud. På den måde får man også en langt pænere retside, fordi garnet netop trykkes fra vrang mod ret, så det er altså win-win.

MEN, hvis du stadig synes, at maskerne er for usynlige, så tag en bomuldstråd med i samme farve - det får maskerne til at stå skarpere.

Sidst, men ikke mindst, er det selvfølgelig stadig vigtigt, at du tæller masker pr. omgang, så du ikke ender op med en helt forkert facon.

Jeg håber, at du stadig har mod på at kaste dig ud i det søde pindsvin, for jeg synes bestemt, det er det hele værd!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar