Printfriendly

tirsdag den 19. august 2014

Ren løkke :-)



Som Piet Van Deurs ville have spurgt - 'hvad er det' ? 

Det er et lille kig på, hvad jeg sidder med lige nu, lavet i en teknik, der mest af alt minder mig om 70'ernes ryatæpper, men som i hæklingens verden hedder løkker, el. Loop Stitch, hvis man er til det engelske, og de giver virkelig arbejdet effekt og udtryk.

Jeg har prøvet at lave loops før, men jeg tror det er nemmest, hvis man prøver i en ulden kvalitet først, indtil man lige har følingen med det, for det jævner sig bedre end f.eks. bomuld.

Teknikken er også velegnet til projekter som bamser, hunde, manken på en hest og hår på dukker, men jeg ser den også brugt til tasker og små barnestøvler.


Men hvad disse 2 totter skal ende med - ja, det må du vente lidt med at se :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar