Printfriendly

torsdag den 26. marts 2015

Prinsesse elefant





Det er blevet til endnu en elefant - denne gang i en meget udpræget prinsesse-udgave med krone, men det ene skal jo passe til det andet, for det er netop til en lille ny 'prinsesse'.

Hæklet i 3-dobbelt bomuld med nål 3½ og igen, så er både ører, øjne, hale og kronen eget design. 

Kronen skulle kun være pynt, og jeg ville derfor ikke sy den helt fast. Derfor har jeg kun trukket en snor gennem 4 punkter på hhv. krone og hoved, og så har jeg bundet snoren som en sløjfe, der ligger inde i midten af kronen, - så kan man faktisk blot med et enkelt træk tage den af.

Opskrift på kronen findes HER ... OG, nu er der også lagt en opskrift ind på halen, som du kan finde HER



Opskrift på elefant - Pif Paf Puf



7 kommentarer:

  1. Så fin 😍 du har vel ikke en lille opskrift på dine rettelser sys de er så smadder fine 😍😍 evt en opskrift på kronen har simpelthen ledt mig fattig efter en og er ikke så kreativ igen 😉

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mitchie - tak for dine spørgsmål. Kronen har jeg lige lavet opskriften til, og den finder du her: http://myupperpenthouse.blogspot.dk/p/hklet-teeny-tiny-krone-til-amigurumi.html

      Det er desværre ikke muligt for mig at lave en decideret opskrift til rettelserne, da det altid afhænger af, hvilken slags garn jeg bruger, og nogle gange hækler jeg både fastmasker og halv-stangmasker, så det vil altid være tilpasset det arbejde, som jeg lige sidder med. Men ørerne er i princippet bare en halv-cirkel, og øjnene er cirkler i 2 forskellige størrelser. Håber du kan bruge det til at lave noget lignende. Halen (som godt nok ikke ses her, men du kan se den i indlægget om 'tøse-fanter') vil jeg snart lave en DIY på, for det er en rigtig nem basis-ting, som kan bruges til mange forskellige dyr :-) Hilsner Charlotte

      Slet
  2. Opskrift til halen er nu lagt ind her: http://myupperpenthouse.blogspot.dk/p/diy-basis-hale-eller-hnsefdder.html

    SvarSlet
  3. Hej! Opskriften på øjnene på de to elefanter, er de ens?

    SvarSlet
  4. Hej - nej, jeg laver øjnene runde på mine elefanter, og hvor stor omkredsen skal være, afhænger af, hvad jeg lige synes passer til størrelsen på elefanten. Men det er sådan set bare at følge basisopskriften på en cirkel, hvor man starter med 6 fm i en magisk ring, og så skifte til den hvide farve på 1 el. 2 omgange til sidst. Den lille sorte pupil er efter samme princip, bare mindre. Håber det er til at forstå, ellers spørg igen :-)

    SvarSlet
  5. Hej hvordan hækler du ørene ?

    SvarSlet
  6. Hej - det kan godt være lidt svært at komme med en præcis opskrift på ørerne, men du kan prøve denne: 1. omg: 6 stangmasker i en magisk ring (træk ringen sammen - der hækles frem og tilbage), vend. 2. omg: Start m. 2 lm, *2 stm i hver m* gentag (12 m) - skift farve, vend. 3. omg: 2 lm, *1 stm, 2 stm i næste m* - gentag (18 m) - skift farve, vend. 4. omg: 2 lm, *2 stm, 2 stm i næste m* (24 m), skift farve, vend. Den sidste omgang er halv-stangmasker, men jeg kan ikke huske, om jeg lavede 2 hstm og så 2 hstm i næste m, eller om det er 3 hstm og 2 hstm i næste m., så du må prøve dig frem. Resultatet skal gerne blive en halv-cirkel, så hvis cirklens lige kant krummer, har du lavet for mange udtagninger. Husk, disse ører er lavet med dobbelt bomuldsgarn.

    SvarSlet