Printfriendly

søndag den 10. januar 2016

Tumlinge giraf - og (endnu) et pip om opskrifter


Endnu en sød barselsgave


Tumlinge giraffen her er fra LittleHappyCrochet, som er en gratis opskrift.

Jeg blev noget overrasket over, hvor stor den blev (40 cm høj), og kunne derfor godt have ønsket, at man havde oplyst enten den færdige størrelse eller garnforbruget,for jeg var meget tæt på at løbe tør for garn. Men det gik, og resultatet blev rigtig fint :-)

Da jeg selv skriver opskrifter og har lavet flere oversættelser, ved jeg, hvor svært det er at få alt med, men jeg gør mig rigtig meget umage. Man skal huske, at intet er indforstået for alle andre, der ser opskriften for første gang, og alle er ikke lige rutinerede, men skal 'holdes i hånden' hele vejen. Så - det er meget vigtigt at få hver en detalje med.

Idag køber vi ikke kun opskrifter af professionelle designere hos garnforhandleren eller via magasiner og blade, men alle kan lægge anvisninger/opskrifter på nettet, og det er bestemt en broget landhandel af mere el. mindre uforståelige slags. Her kan selv den simpleste ting være komplet uforståelig pga. dårlig - eller helt manglende kommunikation.

Og okay - det kan jeg sagtens håndtere og acceptere, sålænge det er en gratis opskrift, men skal jeg have Visa kortet op af lommen, forventer jeg også, at man har gjort sig umage. Det har jeg gennem længere tid konstateret, at det langt fra er tilfældet, og derfor vil jeg reminde mig selv - og hermed også andre - på, at søge reviews/feedback/kommentarer fra andre, der har købt samme sted, og så lige tjekke efter, om det er et anbefalelsesværdigt produkt at købe.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar